گول کامنت ها و نظرات را در فضای مجازی نخوریم !!!
گاهی ممکن است در برخی از سایت ها و یا اینستاگرام کامنت های مشکوک و جالبی ببینید که نظرتان را نسبت به آن محصول جلب می کند, این کامت ها گاها توسط خود ادمین ها گزاشته می شوند که به این کار کامنت مارکتینگ می گویند.
کامنت مارکتینگ (comment marketing) نوعی بازاریابی اینترنتی است که سه جنبه دارد: یکی قرار دادن کامنت در وبسایتهای دیگر به منظور برندینگ و گرفتن بک لینک و جنبه ی دوم آن انجام دادن اقداماتی به منظور دریافت کامنت از مخاطبین در زیر پستهای وب سایت و صفحات دیگر به منظور افزایش قدرت سئوی داخلی است و جنبه ی سوم کامنت مارکتینگ برای افزایش فروش و توسعه ی کسب و کار است.
کامنت مارکتینگ اگر خوب و برنامه ریزی شده انجام شود می تواند بسیار مفید و پر سود باشد. کامنت مارکتینگ مزایای زیادی مثل : برند سازی, افزایش فروش و کسب درآمد, افزایش کاربر, توسعه ی کار و … میشود اما اگر کامنت گزاری مناسب نباشد و مخاطب آن را باور نکند می تواند زیان آور باشد و مشتریان قبلی خود را نیز از دست بدهید.
یکی از کامنت گزاری هایی که ممکن است زیاد به چشمتان خورده باشد در فضای اینستاگرام است که در بعضی از پیج ها ممکن است بخاطر کامنت گزاری های اشتباه از طرف ادمین پیج ها, شما متوجه ی آن شوید. اما در بیشتر مواقع کامنت گزاری در اینستاگرام باعث پیشرف شده و جذب مخاطب کرده است پس از این ترفند قافل نشوید و هم در اینستاگرام و هم در فضاهای مجازی دیگر کسب و کارتان از کامنت مارکتینگ استفاده کنید.
با توجه به حساست ها و تغییرات الگوریتمی جدید در گوگل و فضای مجازی و همچنین دیدگاه مردم نسبت به تبلیغ در بخش نظرات، صرفاً نمیتوانید به گذاشتن یک لینک در کامنت اکتفا کنید و به موفقیت در کامنت مارکتینگ دست پیدا کنید. برای موفق شدن در کامنت مارکتینگ ایتدا باید صفحه ای که با آن کامنت می گزارید را کمی طبیعی تر کنید و فیک نباشد (مثلا عکس پروفایل داشته باشد و کمی فعالیت هایی مانند فالور و پست با کیفیت داشته باشد. ). حالا وقت کامنت گزاری است!!! کامنت شما نباید صرفا تعریف نباشد و باید به صورت واقع بینانه مزایا و معایب را به صورت جذاب بیان کرد و صداقت بخش مهمی از کامنت مارکتینگ است.
سایت هایی وجود دارند که با دادن لینک پست و انتخاب دسته بندی و پرداخت پول برای شما با استفاده از ربات کامنت می گزارند. این کار باعث کشته شدن کسب و کارتان می شود و چون ربات درک درستی از پست شما ندارد باعث می شود زیر پست شما پر شود از کامنت های نا مربوط از طرف پیج تقلبی که این موضوع باعث نابود شدن کاربران واقعی شما می شود.
اما به طور کلی با توجه به این موضوع که کامنت مارکتینگ یکی از روشهای نسبتاً قدیمی برای بازاریابی محسوب میشود همچنان موثر است و می توان کامنت مارکتینگ را مفید و استفاده از آن را یک ابزاری برای پیشرفت کسب و کارتان دانست.