برای تعریف استارت آپ هزاران راه وجود دارد اما به طور خلاصه استارت آپ یا کسب و کار های نو پا به کسب و کار هایی میگویند که با استفاده از یک ایده ی خام و تلاش کوشش برای انجام آن با خلاقیت و فعالیت گروهی زمینه ی کسب درآمد را فراهم کنند. استارت اپ ها تا به یک تجارت تبدیل نشوند و شهرت پیدا نکنند در حالت ابهام هستند چون همان طور که از نامش پیداست هنوز نوزاد است و نیاز به پیشرفت و تجربه دارد تا کامل شود.
استارت آپ ها معمولا در تلاش های اول خود با شکست مواجه می شوند و گاهی اوقات دوباره با تجربه ی بیشتر شروع می کنند. اگر استارت آپ ها درست مدیریت نشوند معمولا عمر آنها به زیر ۴ – ۵ چهار سال می رسد و اگر بیشتر از ۴ – ۵ سال عمر کند و در کنار رضایت مشتری به درآمد خوبی برسد می توان گفت استارت اپ به یک کسب و کار دائم تبدیل شده است.
برای شروع یک استارت آپ ابتداع باید یک ایده ی خلاقانه داشته باشید و سپس آن را اجرا کنید. بهترین شروع برای شما داشتن یک وب سایت است که میتواند یک قالب آماده و معمولی باشد. شما برای بازدید سایت خود میتوانید از طریق فضا های مجازی استفاده کنید و تبلیغات بدون هزینه انجام دهید. در استارت اپ همیشه مهم تر از کامل شروع کردن, خود شروع کردن است. اول شروع کنید و بعد از شروع مشکلات خود را رفع کنید این موضوع هم باعث پیشرف شما خواهد بود و برای تغییرات شما برای مخاطب هم جذاب تر خواهد بود.
اینستاگرام کمک بزرگی در استارت اپ شما خواهد بود زیرا یک ابزاری رایگان و پر بازدید است که قطعا افراد زیادی در اینستاگرام خواهند بود که به شما نیاز خواهند داشت. شما با استفاده از محتوا ی جذاب میتوانید مخاطب را جذب کنید و خدمات استارت اپی خود را ارائه کنید.
استارت آپ های موفق معمولا درآمد های چشم گیری دارند و این درآمد متغیر است. استارت اپ ها ممکن است در شش ماه اول هیچ درآمدی نداشته باشند و فقط هزینه کنند اما در ماه های بعدی درآمد نزولی خواهند داشت و پاداش زحمات خود را خواهند گرفت. معمولا پایه ی درآمد یک استارت آپ موفق بعد از کسر هزینه ها, ده میلیون تومان در ماه است.